Zarówno ćwiczenia na maszynach jak i z wolnymi ciężarami (hantle, sztangi) zaliczają się do ćwiczeń siłowych. Obydwie formy mają swoje wady i zalety, a wybór między jedną, a drugą powinien opierać się na pytaniu, czego od treningu oczekujemy i jakie są nasze możliwości oraz predyspozycje.

Ćwiczenia na atlasie są zdecydowanie bezpieczniejsze, dlatego zalecane są zwłaszcza osobom początkującym, a także tym, którzy do podnoszenia ciężarów nie mają osoby asekurującej. Są też odpowiednią formą wysiłku siłowego dla osób po urazach i kontuzjach. Zaletą atlasów jest ponadto fakt, iż pozwalają na trening konkretnej grupy mięśni przy jednoczesnej izolacji pozostałych (dzięki czemu jeśli wykonujemy np. ćwiczenia na ramiona – ćwiczymy faktycznie tylko ramiona). Można być również pewnym, że ruch wykonywany jest prawidłowo, gdyż ciężary prowadzone są na linkach lub prowadnicach.

różnice między ćwiczeniami na atlasie i wolnych ciężarach

Źródło

Ćwiczenia na wolnych ciężarach wymagają przeszkolenia i wiedzy o tym, jak prawidłowo ćwiczenie wykonać by nie wyrządzić sobie krzywdy. Możemy jednak uaktywnić dużo większą grupę mięśni niż przy treningu na maszynach, przy odrobinie wiedzy i kreatywności można również ustalić bardzo urozmaicony program treningowy. Ćwiczenia na dużych obciążeniach wolnych ciężarów wymagają asekuracji drugiej osoby, stąd nie wolno ich wykonywać w pojedynkę.

Ćwiczenia na wolnych ciężarach

Źródło

Najlepsze wyniki osiągniemy ćwicząc zarówno na atlasie jak i na wolnych ciężarach. Atlas pomoże nam wzmocnić, uelastycznić i wyrzeźbić mięśnie – zwłaszcza, jeśli zależy nam na treningu konkretnej ich partii. Ćwiczenia z wolnymi ciężarami zalecane są szczególnie osobom, których celem jest zwiększenie masy mięśniowej oraz siły.

Zobacz również:  Bezpieczeństwo ćwiczeń na atlasie  |  Zalety atlasów  |  Trening na siłę, masę i rzeźbę  |  Dieta kulturysty

Comments

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

 znaków pozostao

Aby dodać komentarz, musisz trochę pogłówkować Upłynął limit czasowy. Proszę odświeżyć działanie i spróbować ponownie.