Rozciąganie to jeden z bardzo ważnych a (niestety) często pomijanych elementów treningu. Powinno być zarówno wplecione w rozgrzewkę jak i przeprowadzone kompleksowo po skończonym treningu na atlasie w celu wyciszenia organizmu. Zaletami stretchingu są:

  • wzmocnienie ścięgien,
  • zwiększenie zakresu ruchomości stawowej (a ta z kolei im jest większa, tym lepsze efekty osiągniemy z treningu na atlasie),
  • rozluźniają się mięśnie po treningu (polecane jest to szczególnie osobom, których organizm po ćwiczeniach uspokaja się dość długo),
  • polepsza się cyrkulacja krwi i ukrwienie mięśni (co za tym idzie, szybciej się regenerują),
  • poprawia się też „świadomość ciała” i polepsza koordynacja ruchowa.
Ćwiczenia rozciągające po treningu na atlasie

Podstawowe zasady dotyczące treningu rozciągającego to:

  • ćwiczenia rozciągające wykonujemy w pozycji statycznej, pojedyncze ćwiczenie powinno trwać około 30-60 sekund,
  • należy je wykonywać regularnie (zwiększa się elastyczność i gibkość),
  • ćwiczenia powinny być tak wykonane, by można było poczuć rozciągnięcie i rozluźnienie mięśni (nie ból!),
  • należy je wykonywać w tych samych proporcjach na obie strony ciała,
  • stopień zaawansowania ćwiczenia należy dostosować do swoich możliwości – w miarę upływu czasu będą one coraz większe i będą nam dostępne coraz bardziej zaawansowane formy.

Przykłady ćwiczeń stretchingowych na poszczególne partie mięśni można znaleźć TUTAJ.

Zobacz również: Maksymalna waga użytkownika atlasu  |  Prawidłowa postawa ćwiczeń na atlasie  |  Trening aerobowy a anaerobowy

Incoming search terms:

  • trening na atlasie
  • atlas do ćwiczeń opinie
  • ćwiczenia rozciągające
  • jaki atlas kupić
  • jaki atlas do domu

Comments

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

 znaków pozostao

Aby dodać komentarz, musisz trochę pogłówkować Upłynął limit czasowy. Proszę odświeżyć działanie i spróbować ponownie.