Wiele osób żyje w przekonaniu, iż żeby schudnąć, powinno się wykonywać tylko ćwiczenia cardio, całkowicie pomijając ćwiczenia siłowe. Po twierdzeniem tym podpisują się głownie kobiety obawiając się, że ćwiczenia siłowe zniekształcą ich sylwetkę i przemienią je w damski odpowiednik Arnolda Schwarzeneggera.

odchudzanie a trening siłowy

Zdjęcie: tumblr.com

Tymczasem by schudnąć – czyli pozbyć się zbędnej tkanki tłuszczowej – należy wykonywać właśnie ćwiczenia siłowe, a także trening interwałowy i cardio. Ten ostatni może być wykonywany jako uzupełnienie treningu siłowego (w treningach na redukcję najczęściej dzieli się dzień treningowy na poranne ćwiczenia siłowe i wieczorne cardio, lub przy braku czasu – na trening siłowy uzupełniony o 15-45 minut cardio po ćwiczeniach siłowych). Bardzo dobrym połączeniem jest trening siłowy oraz interwały (które są krótkimi, intensywnymi treningami, które pobudzają przemianę materii nawet na 48h).

Dlaczego jednak to ćwiczenia siłowe są najlepsze na redukcję tkanki tłuszczowej?

-trening siłowy pozwala na budowanie mięśni, a to właśnie one są odpowiedzialne za spalanie tłuszczu,

-trening siłowy bez nadwyżki kalorycznej nie powoduje przyrostu masy mięśniowej a jego wzmocnienie i „zagęszczenie”. Dlatego też panie nie powinny się martwić o wyrobienie nadmiernej muskulatury. Nie pozwala im na to również gospodarka hormonalna (mężczyźni budują masę mięśniową dużo szybciej ze względu na duże stężenie testosteronu). Ponadto trening ukierunkowany ściśle na masę bazuje na innej ilości powtórzeń oraz innych ciężarach, niż tradycyjny trening siłowy z celem redukcyjnym,

-trening siłowy zwiększa metabolizm spoczynkowy (a to oznacza, że osoba ćwicząca siłowo znacznie szybciej spala kalorie). Badanie przeprowadzone przez naukowców z Universytetu Maryland w Baltimore wykazały, że ćwiczenia z ciężarami przyspieszyły metabolizm spoczynkowy, czyli tempo w jakim zachodzą przemiany energii w organizmie u uczestników badania o prawie 8%.

Tak więc nawet wtedy, gdy zależy nam na smukłych kształtach nie powinniśmy obawiać się ćwiczeń z obciążeniem, bo to właśnie one (w połączeniu ze zdrową dietą – niezbędnym elementem ćwiczeń) skracają nam ścieżkę do wymarzonej figury.

Zobacz również:  Dieta dla kulturysty  |  Atlas do ćwiczeń Kettler F3  |  Ćwiczenia na mięśnie brzucha  |  Ćwiczenia na mięśnie ud, łydek i pośladków

 

 

Incoming search terms:

  • zestaw ćwiczeń na atlasie
  • ćwiczenia atlas
  • Atlas jak cwiczyc
  • jak ćwiczyć na atlasie żeby schudnąć
  • ćwiczenia na atlasie dla dziewczyn
  • cwiczenia dla kobiet
  • ćwiczenia siłowe na odchudzanie

Comments

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

 znaków pozostao

Aby dodać komentarz, musisz trochę pogłówkować Upłynął limit czasowy. Proszę odświeżyć działanie i spróbować ponownie.

Trackbacks

  1. Lut 11th, 2014 21:42