Przed przystąpieniem do ćwiczeń na atlasie treningowym zaleca się przeprowadzenie rozgrzewki – jest to istotne dlatego, że rozgrzane mięśnie lepiej pracują, są mniej podatne na urazy i kontuzje, a także trening przynosi wtedy bardziej wymierne rezultaty. Oprócz ćwiczeń rozciągających warto wykonać ok 15 minut treningu cardio (np. jazdy na rowerze treningowym bądź biegu na bieżni). Ewentualnie, jeśli nie posiadamy dodatkowego sprzętu, można zrobić kilka przysiadów, wypadów oraz jogging w miejscu.

Następnym krokiem jest wybranie odpowiedniego obciążenia. Nie należy się przeciążać – wraz z upływem czasu nasza siła ulegnie zwiększeniu i będzie można regularnie zwiększać wagę obciążeń, natomiast nie powinno się wybierać obciążeń powodujących ból i odkształcenia – jest to prosta droga do kontuzji. By ustawić obciążenie na określonym poziomie, należy włożyć bolec do otworu odpowiadającemu konkretnej wartości wagowej. Zaleca się początkowo 8-12 powtórzeń każdego ćwiczenia ok. 2 razy w tygodniu. Maksymalna masa obciążenia to taka, która pozwoli nam na wykonanie powtórzeń utrzymując tą samą prędkość ćwiczeń. Należy pamiętać, że ćwiczenia siłowe wykonujemy powoli i dokładnie (wykonanie ich „jak najszybciej” nie przyniesie zamierzonych rezultatów).

Należy pamiętać by zachować właściwą pozycję ćwiczeń (opis poszczególnych ćwiczeń i pozycji znaleźć można bardzo często w instrukcjach obsługi zakupionych urządzeń), gdyś niewłaściwe wykorzystanie, ustawienie stóp bądź dłoni może być niebezpieczne dla zdrowia i spowodować kontuzje i urazy.

Ćwiczenia na atlasie

Źródło

Należy pamiętać o urozmaiceniu treningu i przeprowadzaniu ćwiczeń na każdą partię ciała (ćwiczenia na górną część  ciała podczas jednej sesji, drugą przeprowadzić na dolne partie).

Należy również pamiętać, że po każdej sesji ćwiczeniowej na atlasie kulturystycznym należy ostudzić ciało (ok 5-10 minut) tak, by rozciągnąć każdą grupę mięśni (zapewni to ich elastyczność zmniejszy ryzyko zakwasów oraz kontuzji).

Zobacz również:  Czym jest atlas do ćwiczeń?  |  Czyszczenie atlasu  |  Zalety atlasów  |  Ćwiczenia rozciągające  |  Zasady treningowe 


Incoming search terms:

  • atlas do ćwiczeń

Comments

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


jeden + 5 =

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Comments links could be nofollow free.