Atlas do ćwiczeń jest doskonałym urządzeniem by wzmocnić i wyrzeźbić mięśnie brzucha. Przykładowe ćwiczenia to:

 

  • Skłony tułowia na wyciągu  w klęku/staniu

Sposób wykonania ćwiczenia na atlasie przedstawia film poniżej. Należy jednak wybrać ciężar tak, by pracowały tylko mięśnie brzucha. Nie należy ciągnąć ciężaru ramionami, plecy powinny pozostać proste. Ruch zaczyna się od mięśni brzucha, a nie od ruchu biodrami. Ćwiczenie to można wykonać również stojąc oraz klęcząc tyłem do wyciągu oraz (w przypadku braku linek) za pomocą rączki prostej trzymanej za głową.


 

  • Skłony tułowia na wyciągu siedząc

Siadamy na ławce, tułów wyprostowany. Należy chwycić koniec liny w ten sposób, by otaczała nam z tyłu kark, z tej pozycji wykonujemy skłony w przód na taka głębokość, by nie odrywać dolnego odcinka pleców od oparcia, starając się przez cały czas utrzymać dolny odcinek grzbietu wyprostowany.

Skłony tułowia na wyciągu siedząc

Źródło

  •  Skłony na ławce

Ćwiczenie to można wykonać w kilku odmianach. Ławkę można ustawić w pozycji pionowej bądź skośnej ( z głową w dół). W zależności od tego, czy będziemy robić skłony pełne czy tylko spinanie, angażujemy większe lub mniejsze grupy mięśni (zaleca się jednak spinanie, które mniej obciąża.

Skłony w leżeniu prostoSkłony z głową w dół

 Źródło

 Przykłady ćwiczeń zawiera również FILM.

 

  • Unoszenie nóg w zwisie na drążku

Chwytamy drążek i unosimy nogi jak najwyżej do brody. Wprowadzając skręty tułowia w końcowej fazie unoszenia nóg, mocniej zaangażujemy do pracy mięśnie skośne brzucha. Inna wersja (bardzo mocno angażująca mięśnie skośne) polega na jednoczesnym skręcie bioder wraz z unoszeniem nóg. Osoby zaawansowane mogą używać dodatkowego obciążenia zamocowanego do nóg. Tempo ruchu powinno być umiarkowane, bez zrywów. Im mniejsze jest ugięcie nóg w kolanach, tym większy stopień trudności ćwiczenia.

Unoszenie nóg w zwisie na drążku

Źródło

  • Unoszenie nóg w podporze

Należy stanąć plecami do specjalnej podpory a ramiona oprzeć na poziomych poprzeczkach podpory. dłońmi chwytając uchwyty (w tym momencie znajdujemy się już ponad podłogą). W tej pozycji unosimy nogi w górę, w kierunku klatki piersiowej, jednocześnie uginając je w kolanach. Tempo ruchu umiarkowane, bez zrywów. Im mniejsze ugięcie nóg w kolanach, tym większy stopień trudności ćwiczenia.

Unoszenie nóg w podporze

Źródło

 Zobacz również:  Podstawowe zasady treningowe  |  Dieta dla kulturysty  |  Ćwiczenia na atlasie – nogi i pośladki  |  Ćwiczenia na atlasie – klatka

Incoming search terms:

  • atlas cwiczen brzuch
  • ćwiczenia na atlasie na brzuch
  • ćwiczenia na brzuch na atlasie
  • misnie brzucha
  • ćwiczenia na atlasie zdjęcia

Comments

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

 znaków pozostao

Aby dodać komentarz, musisz trochę pogłówkować Upłynął limit czasowy. Proszę odświeżyć działanie i spróbować ponownie.