Pomimo, iż atlasy są kojarzone głównie z ćwiczeniami na ramiona i klatkę piersiową – tak naprawdę można na nich trenować mięśnie całego ciała. By ukształtować mięśnie ud, łydek i pośladków wykonujemy następujące ćwiczenia:

Przysiady z obciążeniem na barkach (sprawiają, że ćwiczą głowy boczne i przyśrodkowe mięśni czworogłowych ud).
Przysiady z ciężrem na ramionach

Źródło

Przysiady na suwnicy skośnej. Tu praca mięśni zależy od tego, w jakiej pozycji ustawimy stopy. Jeżeli położymy je w linii bioder najbardziej pracują głowy i przywodziciele krótkie i wielkie oraz mięsnie smukłe. Jeśli zaś stopy wysuniemy do przodu, wtedy wyłączają się z pracy mięśnie przywodziciele długie, głowy proste mięśni czworogłowych ud oraz mięśnie smukłe zaś pracuje reszta mięśni.

Przysiady skośne po suwnicy

Źródło

Prostowanie nóg w siadzie – pracują mięśnie czterogłowe. W zależności od tego, czy stopy ustawimy równolegle, z palcami do wewnątrz bądź na zewnątrz, angażujemy do pracy różne partie czterogłowych.

 

Prostowanie nóg w siadzie

Źródło

Wypychanie ciężaru na suwnicy również angażuje mięśnie czterogłowe i w zależności od szerokości rozstawu stóp pracują poszczególne partie tych mięśni.

Wypychanie na suwnicy 1Wypychanie na suwnicy 1

 Źródło

Uginanie nóg w leżeniu angażuje mięśnie dwugłowe ud, mięśnie półścięgniste, mięśnie smukłe i mięśnie krawieckie.

Uginanie nog w leżeniu

Źródło

Ściąganie kolan w siadzie oraz przywodzenie nóg do wewnątrz powoduje pracę mięśni przywodzicieli wielkich. Odwodzenie nóg na zewnątrz oprócz pracy tych mięśni powoduje tez aktywność przywodzicieli długich i smukłych.

 Ściąganie kolan w siadziePrzywodzenie nóg do wewnątrz

Źródło

Wspięcia na palcach w staniu powodują, że pracują obie głowy mięśni brzuchatych łydek, mięśnie płaszczkowate i strzałkowe długie. Wspięcia w siadzie powodują, że pracuję tylko te dwa ostatnie.

Wspięcia na palcach w siadzieWspięcia na palcach w staniu

Źródło

Wypychanie ciężaru na suwnicy placami stóp powoduje prace ogromnej grupy mięśni, a konkretniej aktywne są: przednie głowy mięśni brzuchatych łydek, mięśnie płaszczkowate łydek, nieco mniej głowy boczne mięśni brzuchatych oraz mięśnie strzałkowe długie

Wypychanie ciężaru po suwnicy palcami stóp

Źródło

Odwrotne wspięcia w staniu (a więc wspinamy się nie na palcach a na piętach) powodują, że pracują mięśnie piszczelowe.

Zobacz również: Ćwiczenia na atlasie na klatkę  |  Ćwiczenia na atlasie a na wolnych ciężarach  |  Ćwiczenia rozciągające pro treningu na atlasie


Incoming search terms:

  • wiczenia na ydki
  • cwiczenia na pupe
  • Cwiczenia na poladki
  • wiczenia na uda i poladki
  • cwiczenia na nogi atlas
  • ćwiczenia na pośladki atlas
  • atla czwiczeni
  • jak cwiczyc posladki na atlasie
  • atlas ćwiczeń nóg
  • jakie cwiczenia na atlasie na uda

Comments

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


sześć × 2 =

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Comments links could be nofollow free.