Panie będące w ciąży nie muszą wcale rezygnować z ćwiczeń na atlasie. Wręcz odwrotnie, ćwiczenia siłowe podczas ciąży maja korzystne działanie o ile będzie się je wykonywać właściwie.
Należy pamiętać, że ciąża nie jest czasem gdy buduje się formę, bije rekordy bądź zaczyna przygodę z nowymi dyscyplinami. Należy również kwestię treningów przedyskutować z lekarzem prowadzącym.

Zalet ćwiczenia w ciąży jest mnóstwo – zmniejsza się ból pleców, poprawia samopoczucie, krążenie krwi, zmniejsza się ryzyko migren oraz depresji, lepsza jest postawa, łatwiej kontrolować przyrost wagi, łatwiejszy jest też poród oraz powrót do formy gdy dziecko przyjdzie na świat.

Ćwiczenia z ciężarkami i na atlasie pozwalają poprawić postawę, zwiększają siłę mięśni i zapobiegają nadmiernemu przyrostowi kilogramów. Obciążenie nie powinno być jednak duże –  musi być odpowiednie do wykonania dużej ilości powtórzeń bez zaburzeń oddechowych.  Atlas jest świetną opcją do ćwiczeń siłowych w ciąży, jest bowiem dużo bardziej stabilny i bezpieczny niż np. sztanga (choć generalnie podczas ciąży sztangę warto zastąpić hantelkami).

Ćwiczenia siłowe w ciąży

Źródło

Zobacz również: Ćwiczenia rozciągające po treningu na atlasie  |  Ćwiczenia na atlasie a na wolnych ciężarach  |  Ciężar maksymalny – jak go wyznaczyć?  |  Ćwiczenia na rowerze treningowym a ciąża

Comments

  1. Michaelis / Wrz 26th, 2012 21:23 Quote Odpowiedz

    Żona się ucieszy, jak się dowie 🙂

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

 znaków pozostao

Aby dodać komentarz, musisz trochę pogłówkować Upłynął limit czasowy. Proszę odświeżyć działanie i spróbować ponownie.