Ciężar maksymalny (CM lub RM od angielskiego One Repetition Max) to taki ciężar który można podnieść maksymalnie raz. W praktyce wyróżniamy jednak dwa rodzaje ciężaru maksymalnego – rzeczywisty ciężar maksymalny (a więc coś w rodzaju życiowego rekordu jeśli chodzi o ciężar z jakim byliśmy w stanie wykonać określoną formę treningu) oraz treningowy ciężar maksymalny (taki, z którym faktycznie jesteśmy w stanie wykonać tylko jedno powtórzenie ćwiczenia w czystej formie).

Najprostszym spotykanym algorytmem na CM jest przemnożenie ciężaru i ilości powtórzeń jakie możemy wykonać (np. 100 kg * 5 powtórzeń = 500 kg), przemnożenie tego wyniku przez współczynnik 0,333 (otrzymujemy wynik 16,65 kg) oraz dodanie tego wyniku do wyjściowego ciężaru (otrzymamy 116,65 kg). Jest to teoretyczny RM, a więc ciężar jaki możemy podnieść maksymalnie jeden raz w danym ćwiczeniu.

Ciężar maksymalny atlas

Źródło

Zobacz również: Ćwiczenia na masę, rzeźbę, siłę  |  Bezpieczeństwo ćwiczeń na atlasie  |  Jak ćwiczyć na atlasie?  |  Ćwiczenia na uda, łydki i pośladki  |  Ćwiczenia na brzuch

Incoming search terms:

  • ćwiczenia na atlasie
  • jak obliczyć ciężar maksymalny
  • ciężar maksymalny

Comments

  1. stev1989 / Kwi 9th, 2013 20:20 Quote Odpowiedz

    od kiedy 500*0,333 to 16,65?
    Nie powinno być 0,0333?

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

 znaków pozostao

Aby dodać komentarz, musisz trochę pogłówkować Upłynął limit czasowy. Proszę odświeżyć działanie i spróbować ponownie.