BMR

0

BMR– (z ang. Basal Metabolic Rate) oznacza podstawową przemianę materii, obliczaną indywidualnie dla każdego organizmu. Oznacza minimalną ilość kalorii jakie powinny zostać przyswojone przez organizm w stanie spoczynku w celu podtrzymania jego procesów życiowych.

BMR

Źródło

 Tutaj można obliczyć BMR za pomocą internetowego kalkulatora.

Np. dla trzydziestoletniej kobiety mierzącej 165 cm wzrostu i ważącej 55 kilogramów i nie wykonującej żadnych ćwiczeń fizycznych, BMR to 1346 kcal. By utrzymać swoją wagę powinna spożywać ok. 1600-1700 kcal dziennie. Z kolei trzydziestoletni mężczyzna mierzący 185 cm wzrostu i ważący 85 kg, ćwiczący 3-5 razy w tygodniu ma BMR 1958 kcal i może sobie pozwolić na spożycie ok 3300 kcal bez obaw o przytycie. Oczywiście, należy tu pamiętać o odpowiednio zbilansowanej diecie, unikaniu fast foodu, soli i alkoholu.

Zobacz również: BMI  | Jakie ćwiczenia można wykonywać na atlasie? |  Ćwiczenia na atlasie – uda, łydki, pośladki  | Ćwiczenia na atlasie – klatka piersiowa  |  Dieta kulturysty

Comments

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

 znaków pozostao

Aby dodać komentarz, musisz trochę pogłówkować Upłynął limit czasowy. Proszę odświeżyć działanie i spróbować ponownie.